 |
Deckscape tillhör kategorin rymningsspel, ungefär som ett Escape Room i en liten ask. Spelaren eller spelarna ska ta sig ut ur ett slutet rum eller en hopplös situation inom en fastställd tid (en timme) genom att lösa pussel, använda de föremål de hittar på ett klokt sätt och förstå vad som pågår. Gnugga geniknölarna och utmana kreativiteten och slutledningsförmågan! Deckscape kommer i en behändig liten ask och är kortbaserat, redo att användas utan att ni ens behöver läsa reglerna. Korten gör att spelet går att använda igen (möjligen av samma personer om alla efter några månader har glömt bort lösningarna och storyn). |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |

Deckscape - Behind the Curtain
En okänd person lägger ett kuvert i din brevlåda med biljetter till en slutsåld magishow med den berömde magikern Lance Oldman. Sista showen på hans turné äger rum samma kväll i New York. Du och dina vänner åker dit, förväntansfulla och redo för en kul och sorglös kväll
Showen börjar, publiken hänförs och du har precis börjat komma på hemligheten bakom ett trick när en oväntad händelse tar showen i en helt ny riktning. Kan du och dina vänner klura ut magikerns trick och förbluffa publiken genom att själva utföra något otroligt?
För 1-6 spelare, från 12 år.
140:-
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
 |
|
 |

Deckscape - The Curse of the Sphinx
Du och dina vänner besöker Egypten och reser runt till de berömda forntida egyptiska monumenten. Ert besök inne i en av de stora pyramiderna går dock snett och ni finner er inlåsta i ett hemligt rum tillsammans med en allt annat än fridfull mumie.
Kan ni tolka de gåtfulla hieroglyferna som dekorerar rummet och hitta en utgång innan mumien
tar er?
För 1-6 spelare, från 12 år.
140:-
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
 |
|
 |

Deckscape - Dracula's Castle
Sent en kväll får du och dina vänner en idè: ni ska gräva bland allt bortglömt skräp som finns uppe på vinden. Kanske finns det skatter där? Mest spindelväv och damm, som det verkar. Under ett tjockt dammlager ligger en märklig bok. Den har uppenbarligen legat där en lång tid, bortglömd av alla. Precis när dina fingrar nuddar boken ringer någon på dörrklockan! Men utanför dörren finns ingen, bara ett mystiskt kuvert som visar sig innehålla en inbjudan från greve Vlad D. Han ber er återlämna boken personligen, i hans händer, i Transylvanien. Är ni redo för ett spännande äventyr?
För 1-6 spelare, från 12 år.
140:-
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
 |
|
 |

Deckscape - Escape From Alcatraz
Du och dina vänner är inspärrade i fängelset Alcatraz och behöver hjälp för att fly. Men den enda hjälpen som finns är andra fångar. Frågan är om ni kan lita på andra, kanske mer brutala och förhärdade fångar? Och är det moraliskt rätt att låta dem fly med er i utbyte mot hjälp? Ni måste nu komma på en flyktplan och hitta medhjälpare i fängelset för att nå friheten och svaret på varför ni spärrades in!
För 1-6 spelare, från 12 år.
140:-
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
 |
|
 |

Deckscape - Heist In Venice
Du och dina vänner är pensionerade yrkestjuvar som nu har tvingats återförenas för ett sista jobb. Uppdraget är att ta er in i världens äldsta kasino, som ligger i Venedig, och stjäla ett pokerchip värt 1 miljard euro! Var och en av er har särskilda talanger och förmågor som behövs för jobbet, och om ni håller er till planen går allt bra. Men ert yrke är ett högriskyrke och vilken oväntad händelse som helst kan äventyra hela uppdraget. Kan ni överlista kasinots sofistikerade säkerhetssystem och fly med tjuvgodset?
För 1-6 spelare, från 12 år.
140:- / slut
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
 |
|
 |

Deckscape - In Wonderland
Färdas ner i Underlandet, ett magiskt rike, fullt av fantastiska konstigheter men där inget är vad det verkar vara! Tyvärr går ni vilse i detta fantastiska land. Underlandets drottning Hjärter dam blir arg om folk går vilse. Och blir hon arg börjar hon hugga av folks huvuden. Så ni måste hitta vägen tillbaka. Kanske en vit kanin, en trulig hattmakare och en leende katt kan hjälpa er? Tappa inte huvudet och hitta vägen tillbaka till er egen värld innan Hjärter dam hittar er!
För 1-6 spelare, från 12 år.
140:-
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
 |
|
 |

Deckscape - Test Time
Doktor Thyme har kallat dig och dina vänner till sitt laboratorium. Han vill testa dina och dina vänners förmågor i en studie han utformat. Fixar ni det? Självklart! Men medan den gode doktorn förklarar vad studien går ut på råkar han trycka på en knapp. Ett alarm ljuder och kraftiga jalusier fälls ner över alla utgångar. Laboratoriet är förseglat. Plötsligt öppnas en fallucka under doktorn som försvinner ur sikte. Alla lampor släcks och ni befinner er i mörker. Kan ni lösa rummets gåtor och hitta ut innan det är för sent?
För 1-6 spelare, från 12 år.
140:-
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|