Prenumerera på USA-serier! Picasso Triggerfish  
Butiken | Beställningsvillkor | Månadens tips | USA-prenumerationer | Förvaring | Ordlista | Länkar | Sök
   Welcome to Seriebörsen! Bienvenu(e) à Seriebörsen!   

meny

 

E-post

 
EXIT: The Game
EXIT tillhör kategorin rymningsspel, ungefär som ett Escape Room i en ask. Spelaren eller spelarna ska ta sig ut ur ett rum eller en byggnad inom angiven tid (oftast en timme) genom att lösa pussel, knäcka koder och klura ut vad ledtrådarna betyder. Gnugga geniknölarna och utmana kreativiteten och slutledningsförmågan! EXIT-spelen kan bara spelas en gång, men ger en oförglömlig upplevelse. Vinnare av Kennerspiel des Jahres 2017.
        Exit Puzzles
  Specialutgåva   
EXIT: Advent Calendar: The Mysterious Ice Cave

EXIT: Advent Calendar: The Mysterious Ice Cave
(svårighetsgrad 2 av 5)

Skidresan gick sannerligen inte som planerat! Efter att ha njutit av den kristallklara bergsluften hör du ett olycksbådande muller. En lavin! Du försöker förgäves åka ifrån den och enda skyddet du hittar är en nisch i bergsväggen. Du kastar dig in i den medan lavinen täcker allt med vit snö. Vad nu? Du öppnar ögonen och ser att du landat i en isgrotta. Lavinen blockerar vägen du kom. Finns det en annan väg ut?
Den här adventskalendern är ett spel och en äventyrsberättelse i ett, med totalt 24 pussel att lösa. Bakom varje lucka finns ett tredimensionellt rum med en klurig gåta, och lyckas du lösa pusslet har du kommit ett steg närmare att hitta vägen ut. Kan du avslöja hemligheten med den mystiska isgrottan?
För 1 eller flera spelare, från 12 år. Regler på engelska.

440:-

 

 
     
  Svårighetsgrad 2 & 2,5 (lätt)   |   3 & 3,5 (medel)  |   4 & 4,5 (svår)   
EXIT: The Abandoned Cabin

EXIT: The Abandoned Cabin
(svårighetsgrad 2,5 av 5)

En sen kväll. Ni är på väg hemåt. Men bilen går sönder och ni måste söka skydd för natten. En övergiven stuga borde passa fint. Den är olåst och har plats för alla, perfekt! Men när ni vaknar på morgonen är dörren låst och fönstren är blockerade av järnstänger. Ni hittar en anteckningsbok och en märklig skiva. Kan ni lösa pusslen den galne stugägaren lämnade efter sig och ta er ut helskinnade?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

 

 
       
EXIT: The Cursed Labyrinth

EXIT: The Cursed Labyrinth
(svårighetsgrad 2 av 5)

Ni besöker ett historiskt slott, men rundturen tar en oväntad vändning. Mitt i slottets trädgård, avskärmad av höga väggar ligger en märklig labyrint. Enda vägen in i den är genom en öppen järngrind. Ni borde fortsätta rundturen, men nyfikenheten tar överhanden. Ni går in genom järngrinden. Plötsligt drar mörka moln in över trädgården, solen försvinner och en kraftig vind börjar blåsa. En hög smäll får er att hoppa till. Järngrinden har slagit igen! Ni rycker i den, men den har gått i baklås. Ska ni ropa på hjälp? Plötsligt syns en rörelse utanför grinden. En grotesk stenfigur rör sig ryckigt fram mot grinden och klättrar över den! Hur ska ni ta er ut nu? Kan ni samarbeta, lösa alla gåtor och hitta vägen ut ur den mystiska, ogenomträngliga labyrinten?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

 
       
EXIT: The Enchanted Forest

EXIT: The Enchanted Forest
(svårighetsgrad 2 av 5)

Du och dina vänner tänkte ta en avkopplande sväng i skogen, men plötsligt blir promenaden allt annat än rogivande. Ni har precis passerat över en mossövervuxen bro när den försvinner utan förvarning. Utan möjlighet att vända fortsätter ni framåt, längre och längre in i skogen. Ni börjar träffa på märkliga sagovarelser. Ni träffar på ännu konstigare pussel. Vad är det som pågår? Och hur i hela världen ska ni hitta vägen tillbaka och ta er ut ur den här förtrollade skogen?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:- / slut

 
       
EXIT: The Haunted Roller Coaster

EXIT: The Haunted Roller Coaster
(svårighetsgrad 2 av 5)

Mörka korridorer, blodisande skrik, skräckinjagande monster – det låter jättekul, eller hur? Det var i alla fall vad ni trodde när ni beslöt er för att ta en tur med spöktåget vid nöjesfältets berg-och-dalbana. Det blir mindre kul när ni plötsligt fastnar på ett riktigt läskigt ställe. Attraktionens grindar är stängda åt båda håll. Ni råkar på en konstig gåta. Kan ni samla tillräckligt med mod för att lösa gåtorna och fly från det här skrämmande stället?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

EXIT: Spöktåget (svenska regler) 200:-

 
       
EXIT: The House of Riddles

EXIT: The House of Riddles
(svårighetsgrad 2 av 5)

Du och dina detektiv-vänner har kallats till ett hus. Problemet är att huset är övergivet. Åka hem eller lösa mysteriet? Ingen av er vill ge upp när ni kommit så här långt. Ni går in i huset. Allt verkar normalt, men plötsligt hör ni gälla skrik och ni ser att dörren har stängts bakom er. Vad pågår? Kan ni lösa gåtan och hitta vägen ut ur huset?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

upp
       
EXIT: The Mysterious Museum

EXIT: The Mysterious Museum
(svårighetsgrad 2 av 5)

Florens. En stad full av skatter. Ni är på besök i staden och tänker besöka Florens naturhistoriska museum, Museo di Storia Naturale di Firenze. Detta museum innehåller skatterna från det förlista skeppet Santa Maria. Men er lugna stund på museet spårar snabbt ur till ett fantastiskt äventyr! Kan ni lösa museets mysterier och hitta en väg ut?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

 
       
EXIT: The Stormy Flight

EXIT: The Stormy Flight
(svårighetsgrad 2 av 5)

Ett passagerarplan på väg till Barbados. Som besättningsmedlemmar har ni flugit den här sträckan många gånger och upplevt allt: tekniska fel, turbulens, högljudda semesterfirare och gråtande bebisar. Just idag rapporterade vädertjänsten dåligt väder. Luftgropar? Hanterbart. Men en elektrisk storm? Den liknar inget ni sett och paniken börjar sprida sig. Svarta moln så långt ögat når, genomkorsade av blixtar. Regn trummar mot planets utsida. Plötsligt tänds en varningslampa, sedan en till och du får en stark föraning om att resten av flygresan blir rejält äventyrlig. Kan ni klura ut hur ni ska reparera flygplanet och få det att landa säkert?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

 
       
EXIT: The Sunken Treasure

EXIT: The Sunken Treasure
(svårighetsgrad 2 av 5)

Ni hissar segel och ger er av mot farliga farvatten för att leta efter sjunkna skatter. Målet är skeppet Santa Marias legendariska skatt. En bekant form syns på skärmen. Ett mystiskt skeppsvrak! Ni tar på er dykardräkterna och lämnar ytan för att undersöka det. Mörkret är kompakt nere vid vraket. Plötsligt går något väldigt snett och ni är fast i djupet! Kan ni lösa gåtorna och få med er skatten upp till ytan innan tiden är ute?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:- / slut

EXIT: Den sjunkna skatten (svenska regler) 200:-

 
     
  Svårighetsgrad 3 & 3,5 (medel)   |   2 & 2,5 (lätt)  |   4 & 4,5 (svår)   
EXIT: The Cemetery of the Knight

EXIT: The Cemetery of the Knight
(svårighetsgrad 3 av 5)

En gammal legend berättar om en ovärderlig röd rubin som sägs vara gömd i Sir Reginald Wrestons grav. Enligt legenden kan man bara hitta den när månen står i exakt rätt position på natthimlen. Problemet är bara att månen når denna position vid midnatt en viss dag vart 87:e år. Men vet du vad? Det är i natt! Så vid midnatt gäller det att vara utanför kryptan, som varit förseglad i århundraden utan att någon har lyckats öppna den. "Vem vet vad som händer i natt", tänker du när du och dina nyfikna skattjägarkompisar närmar er graven i mörkret. Har ni det som krävs för att äntligen lösa gåtan och hitta den eftertraktade ädelstenen?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:- / slut

upp
       
EXIT: The Forgotten Island

EXIT: The Forgotten Island
(svårighetsgrad 3 av 5)

Lugnt hav. Solsken. Seglingsturen är underbar. Men mörka moln samlas vid horisonten och kommer hastigt på. Mörker och stiltje omsluter er segelbåt. En plötslig kastby kapsejsar båten och ni slås medvetslösa. När ni vaknar upp befinner ni er på en svart sandstrand. Av segelbåten finns inga spår. Ni hittar bara en mystisk bok och en kompass-skiva. En roddbåt kan bli räddningen, men den är fastkedjad vid en palm. Faktum är att allt ni hittar har kombinationslås på sig. Nu måste ni lösa gåtorna i boken och klura ut kombinationerna till låsen, annars är ni fast på ön!
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

EXIT: Den glömda ön (svenska regler) 200:- / slut

 
       
EXIT: The Gate Between Worlds

EXIT: The Gate Between Worlds
(svårighetsgrad 3 av 5)

Du och dina vänner har hittat en ålderdomlig karta som beskriver vägen till en dold grotta där det ska finnas en mystisk portal. Är allt ett skämt? Ni följer kartan och hittar faktiskt en dold grotta. Kan portalen finnas här? Ni söker igenom grottan och hittar en stor metallkonstruktion på en vägg. Flera koncentriska metallcirklar har infogats i grottväggen. Portalen? Ni närmar er försiktigt. Någon sträcker ut en hand och rör vid en cirkel. Den rör sig. Cirklarna går att rotera! Plötsligt blir allt becksvart och ni förlorar medvetandet. När ni vaknar befinner ni er inte längre i grottan, utan i en märklig ny värld. Var befinner ni er? Och hur ska ni hitta tillbaka till den värld ni kom ifrån? Bara genom att samarbeta och lösa gåtor medan ni färdas från värld till värld kan ni komma hem till tryggheten.
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

 
       
EXIT: Kidnapped In Fortune City

EXIT: Kidnapped in Fortune City
(svårighetsgrad 3 av 5)

Västern är sannerligen vild i nybyggarstaden Fortune City med ohejdad kriminalitet vart man vänder sig. Tyvärr har sheriffen försvunnit spårlöst och är sannolikt kidnappad. Kan ni samarbeta och lösa fallet innan tiden rinner ut? Ledtrådar, misstänkta och bevisföremål finns överallt i Fortune City. Lämpliga platser att leta på är stadens saloon, diversehandel, vapensmedja, postkontor, fängelse och bank. Men vart ska ni gå först? Och vem ska ni förhöra? Kan ni lita på invånarnas vittnesmål? Finkamma staden och se vart ledtrådarna pekar. Kan ni rädda sheriffen innan det är för sent?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

Kommer snart!

 
       
EXIT: The Polar Station

EXIT: The Polar Station
(svårighetsgrad 3 av 5)

Ni ingår i ett stort forskarlag på Arktis, uppdelat på flera stationer. Ni undersöker klimatförändringar på Nordpolen under stor sekretess, och ni vet inte vilka de andra teamens uppdrag är. Faktum är att ett av teamen inte har hörts av på veckor. Plötsligt ljuder evakueringslarmet! Ni rusar till en dörr, men den har redan låsts automatiskt. Genom fönstren ser ni kollegor springa mot helikoptrarna. Övergivna hittar ni ett ventilationsschakt och kryper genom det till nästa station. Men dörrarna där är också låsta. Laboratoriet är sönderslaget. Vad hände här? Ni hittar en anteckningsbok och en märklig skiva. Har de något att göra med alla lås överallt? Kan ni fly om ni löser alla gåtor och hittar kombinationerna, eller blir ni fast här för evigt i kylan?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

 
       
EXIT: The Secret Lab

EXIT: The Secret Lab
(svårighetsgrad 3,5 av 5)

Ni kommer på utsatt tid till rätt byggnad för att delta frivilligt i en medicinstudie. Ni hittar rätt våning och hittar det laboratorium där studien ska utföras. Men ingen annan verkar ha kommit i tid. Märkligt. En konstig ånga stiger upp ur ett provrör. Luktar den inte lite underligt? Ni sniffar misstänksamt och blir genast snurriga. När ni vaknar upp är dörren låst och ni hittar ett anteckningsblock och en märklig skiva. Kan ni lösa gåtorna och hitta nyckeln till dörren eller går ni samma öde till mötes som tidigare labbråttor?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

 
      upp
EXIT: The Sinister Mansion

EXIT: The Sinister Mansion
(svårighetsgrad 3 av 5)

Party! Ni har bjudits in som gäster till ett hus som är stort som ett palats och ser fram emot besöket. Men när ni väl anländer tvingas ni ta del i ett makabert spel. Klockan går och tiden att lösa pusslen minskar snabbt. Kan ni fly från huset innan det är för sent?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:- (engelska regler) / slut

EXIT: Hemligheternas Hus (svenska regler) 200:- / slut

 
     
EXIT: Theft on the Mississippi

EXIT: Theft on the Mississippi
(svårighetsgrad 3 av 5)

Året är 1872 och ni befinner er på en hjulångare som sakta färdas utmed en av världens största floder, Mississippi. Ni är detektiver och borde ha semester. Men igår kväll slog en tjuv till på båten. En framgångsrik affärsman reste med några extremt värdefulla dokument, och nu har de försvunnit! Kaptenen har bett er om hjälp med att hitta den skyldige, men det börjar bli ont om tid. Kan ni hitta tjuven innan hjulångaren lägger till i New Orleans och dokumenten går förlorade? Nu måste ni samarbeta, lösa gåtorna och hitta den skyldige innan det är för sent!
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

 
       
  Svårighetsgrad 4 & 4,5 (svår)   |   2 & 2,5 (lätt)  |   3 & 3,5 (medel)   
EXIT: Dead Man on the Orient Express

EXIT: Dead Man on the Orient Express
(svårighetsgrad 4 av 5)

Det klassiska mordet på Orientexpressen i ny tappning! Ett ohyggligt brott har begåtts och den skyldige är kvar på tåget. Det är en kamp mot klockan för att pussla ihop alla ledtrådar innan tåget anländer till sin slutdestination. Gnugga de grå hjärncellerna så hårt ni kan, för om ni inte hittar den skyldige kommer han eller hon att fly så fort tåget stannar!
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

EXIT: Döden på Orientexpressen (svenska regler) 200:- / slut

upp
       
EXIT: The Catacombs of Horror

EXIT: The Catacombs of Horror
(svårighetsgrad 4,5 av 5)

Under Paris ligger en bortglömd värld full av gravkammare, kryptor, fukt och unken luft. I dessa katakomber försvinner stadens ljus, sunt förnuft och människor. Nu har en av era vänner försvunnit och ni tvingas ta er ner i underjorden och hitta vägen runt katakombernas vindlande labyrint. Kan ni hitta er vän innan det är för sent och kan ni hitta vägen ut ur denna dunkla värld? Extra stor låda rymmer ett tvådelat äventyr!
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

280:-

 
       
EXIT: The Forbidden Castle

EXIT: The Forbidden Castle
(svårighetsgrad 4 av 5)

Äntligen semester! I år tar ni tåget till en charmig by i bergen. Väl framme bläddrar ni igenom högen med reklam för olika lokala sevärdheter. Traktens medeltida slott låter värt att besöka, trots att broschyren ser närmast hemmagjord ut. Sagt och gjort, nästa dag tar ni er dit, men stället är öde. Utforska i lugn och ro? Perfekt. Tronen i audiensrummet är magnifik, men varför har dörrarna plötsligt gått i lås? Slottet var kanske inte en så god idé, trots allt. Och för att ta er ut måste ni tillsammans lösa alla pussel och gåtor, annars kommer slottets ägare att hålla er inlåsta för evigt!
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

EXIT: Det förbjudna slottet (svenska regler) 200:-

 
       
EXIT: The Pharaoh's Tomb

EXIT: The Pharaoh's Tomb
(svårighetsgrad 4 av 5)

Utflykten till Konungarnas Sal är höjdpunkten på er semester i Egypten. Den grupp turister ni anslutit er till följer en guide in i gravarna. Men när ni kryper längs trånga passager och svänger åt fel håll tappar ni bort både guiden och resten av gruppen. Paniken stiger tills ni kommer fram till ett större rum och kan resa er upp. Fast rummet är en gravkammare, och plötsligt stängs den massiva stendörren bakom er! På golvet ligger en dammig anteckningsbok och en ålderdomlig skiva. Kan ni lösa gåtorna som en tidigare pyramidutforskare lämnat kvar och ta er ut ur gravkammaren?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

upp
       
  Exit Puzzles  
EXIT Puzzles är utmanande samarbetsspel med en extra dimension: gåtor inuti gåtor som är gömda i pussel. inga kort, bara en kodskiva och pusselbitar som dras från en påse allteftersom äventyret fortskrider. Det finns även några märkliga föremål att upptäcka, och de kan användas för att lösa pusslens gåtor. Varje pussel visar vad som behövs för att komma vidare och hur rummen ser ut.
EXIT Puzzle: The Deserted Lighthouse

EXIT Puzzle: The Deserted Lighthouse
(svårighetsgrad 4 av 5)

En plötslig storm får er att avbryta er vandring utmed kusten och söka skydd. Regnet piskar er i ansiktet och rinner innanför kläderna. Plötsligt ser ni ett starkt ljus. En fyr! Där kan ni söka skydd från vinden och regnet. Ni närmar er fyren när ljuset från fyrtornet utan förvarning slocknar. Ute till havs ser ni ett skepp som är på väg rakt mot klipporna! Ni måste snabbt ta er in i fyren, upp till fyrens topp, tända lampan igen och hindra skeppet från att förlisa! Men knappt har ni tagit er in i fyren förrän gåtfulla hinder blockerar er väg...
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

270:- / slut

upp
       
EXIT Puzzle: The Sacred Temple

EXIT Puzzle: The Sacred Temple
(svårighetsgrad 3 av 5)

Skattjägare har brutit sig in i universitetets arkeologiavdelning och er professor har försvunnit tillsammans med en gammal bok som talade om ett försvunnet tempel. Ni följer efter skattjägarna till en liten ö i Indiska Oceanen, helt täckt av växtlighet. Medan ni hackar er fram genom djungelns frodiga grönska tickar klockan. Kan ni hitta professorn och hindra skattjägarna från att länsa det outforskade templets skattkammare?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

270:-

 
       

    

Svenskt Manga USA-album USA-serier Begagnade album Samling styckas Serier på andra språk Nyinkommet Magic: the Gathering Kortspel Miniatyrspel Brädspel Förvaring Speltillbehör Prylar DVD & video Böcker Andra tidskrifter Köpes Lagerrensning